Bydlení čtenářů

Víte, že většina domácností by ušetřila, kdyby změnila svého dodavatele energií?

Změna dodavatele plynu či elektřiny snadno a rychle

Časy, kdy byla změna dodavatele složitým úkonem spojeným s řadou papírování, už jsou dnes dávno pryč. Typická změna probíhá asi takto. Zákazník, který není spokojený s cenami u svého současného dodavatele, nejčastěji jako první navštíví kalkulačku energií. Jak jinak než internetovou. Zde si po vyplnění několika základních parametrů a údajů provede srovnání cen plynu či elektřiny. Z kalkulačky na něj vypadnou přehledně seřazení dodavatelé plynu nebo elektřiny a jejich nabídky, z nichž si vybere tu pro něj nejvýhodnější.

Kdo nyní čeká obíhání starého a nového dodavatele s množstvím formulářů a faktur, bude příjemně překvapen. Provozovatelé internetových srovnávačů energií totiž většinu z toho vyřídí za zákazníka. Na něm bude jen vyplnění smlouvy a její odeslání zpravidla na adresu provozovatele srovnávače. Výpadků dodávek plynu nebo elektřiny během procesu změny se netřeba obávat. Nemění se totiž ani plynoměr ani plynové potrubí. Obojí je součástí distribuce plynu, a změna dodavatele na ně tedy nemá vliv. Obdobná je situace v případě elektřiny.

 

Kolik lze takto ušetřit?

Většinu domácností zajímá, kolik mohou změnou ušetřit. V tomto směru určitě nelze přijít s přesnými čísly. Mnoho neprozradí ani průměrná úspora. Jedna domácnost totiž může u nového dodavatele plynu či elektřiny ušetřit ročně pár stokorun, jiná zas ročně několik tisíc. Úspora se totiž dramaticky odvíjí od konkrétní spotřeby. Zpravidla je tak rozhodující fakt, zda domácnost plynem nebo elektrickou energií vytápí. Ovšem i menší úspora může být pro zákazníka zajímavá. Třeba pokud se u starého dodavatele dostal na výhodnější ceny jen s několikaletým úvazkem a nový dodavatel mu stejně výhodné ceny nabízí bez úvazku.

 

Cena by měla být důležitým nikoliv však jediným kritériem

Při přechodu k jinému dodavateli zohledňujte vedle srovnání cen plynu nebo srovnání elektřiny i reputaci konkrétního dodavatele. Je většina zákazníků spokojena s jeho službami a vstřícným přístupem jeho zaměstnanců? Pak úspěšnému přechodu k novému dodavateli nejspíš nic nebrání. Pokud však většina bývalých zákazníků dodavateli spílá, nejspíše byste měli přechod k takovému dodavateli dobře zvážit. Řiďte se však také vlastním dojmem, který získáte kupříkladu z webových stránek dodavatele či z vaší komunikace se zaměstnanci jeho klientského centra. Rozhodnete-li se dobře, získáte nejen levnější energie, ale také spolehlivého partnera.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *