Pracovna

Jak vybavit úplně novou kancelář

 

1.Komu a k čemu bude kancelář sloužit

Nejdřív bychom měli vědět, zda v kanceláři bude pracovat účetní, která potřebuje na svou práci klid, aby se mohla soustředit, nebo to bude pracovní místo pro tým kreativců z marketingového oddělení, anebo se v ní budou konat pracovní schůzky s klienty. Od toho se pak bude odvíjet velikost místnosti, celkové ladění a zařízení nábytkem.

2.Styl a celkový dojem

Nudné šedivé kanceláře už patří do minulého století. Mladí zaměstnanci vyžadují originalitu, nápaditost, symfonii barev, které podpoří jejich kreativitu a nebudou nudit. Moderní kanceláře se vyznačují příběhem a originálními nápady.

Nechybí dostatek čerstvého vzduchu, živé rostliny a voda jako základní přírodní elementy, bez nichž není život. Známé značky s mnoha pobočkami zase pracují s firemními barvami a tvary, jednotným firemním designem.

3.Nábytek pro konkrétní kancelář

Podle účelu je nutné novou kancelář vybavit nábytkem. Kancelářské stoly a židle se vyrábějí v různých designech, velikostech, barvách. Velmi důležité je ergonomické hledisko hlavně tam, kde se pracuje na počítači více než 3 hodiny v kuse.

V současné době se kanceláře rozdělují na několik zón, např. kreativní, odpočinkovou s pohovkami a pohodlným nábytkem. Velké množství miniprostorů najde využití při různých příležitostech – pro jednání užších pracovních skupin, setkání s obchodními partnery i při velkých pracovních diskuzích.

To vše souvisí se zdravým životním stylem a snahou předcházet zdravotním problémům.

 

4.Správné osvětlení

Kvalitní osvětlení je základním požadavkem pro zajištění přijatelného světelného prostředí u administrativních pracovišť. Kromě přímé osvětlenosti je velmi důležitá úroveň osvětlení souvisejícího prostoru. Dobře osvětlené pracoviště je nezbytné pro udržení efektivity práce a zdraví zaměstnanců. Dostatek kvalitního světla šetří zrak hlavně při dlouhodobé práci na počítači.

5.Kancelářské nezbytnosti

Mezi běžná zařízení kanceláře patří různé přístroje – telefony, počítače, internet, tiskárny, skenery, kopírky, tabule, dataprojektory atp. V poslední fázi se pořizují kancelářské potřeby jako tužky a papíry, svorky, desky, boxy na dokumenty, pořadače, samolepicí etikety, ale i věci denní potřeby jako třeba kávovar, odpadkové koše. Není problém všechny tyto nezbytnosti vyladit do zvoleného stylu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *