Jak vybavit úplně novou kancelář

06.09.2016 | PR článek | Rubrika - Pracovna

Vytvořit nové pracovní prostředí pro sebe či zaměstnance je náročnější než vymyslet styl a pořídit vybavení vlastního domova. Psychologové už přes sto let zkoumají, jaké prostory nebo barvy vedou k větší produktivitě a efektivitě práce. Podle jakých kritérií tedy novou kancelář vybírat a zařizovat?

Jak vybavit úplně novou kancelář
Reklama

 

1.Komu a k čemu bude kancelář sloužit

Nejdřív bychom měli vědět, zda v kanceláři bude pracovat účetní, která potřebuje na svou práci klid, aby se mohla soustředit, nebo to bude pracovní místo pro tým kreativců z marketingového oddělení, anebo se v ní budou konat pracovní schůzky s klienty. Od toho se pak bude odvíjet velikost místnosti, celkové ladění a zařízení nábytkem.

2.Styl a celkový dojem

Nudné šedivé kanceláře už patří do minulého století. Mladí zaměstnanci vyžadují originalitu, nápaditost, symfonii barev, které podpoří jejich kreativitu a nebudou nudit. Moderní kanceláře se vyznačují příběhem a originálními nápady.

Nechybí dostatek čerstvého vzduchu, živé rostliny a voda jako základní přírodní elementy, bez nichž není život. Známé značky s mnoha pobočkami zase pracují s firemními barvami a tvary, jednotným firemním designem.

3.Nábytek pro konkrétní kancelář

Podle účelu je nutné novou kancelář vybavit nábytkem. Kancelářské stoly a židle se vyrábějí v různých designech, velikostech, barvách. Velmi důležité je ergonomické hledisko hlavně tam, kde se pracuje na počítači více než 3 hodiny v kuse.

V současné době se kanceláře rozdělují na několik zón, např. kreativní, odpočinkovou s pohovkami a pohodlným nábytkem. Velké množství miniprostorů najde využití při různých příležitostech – pro jednání užších pracovních skupin, setkání s obchodními partnery i při velkých pracovních diskuzích.

To vše souvisí se zdravým životním stylem a snahou předcházet zdravotním problémům.

 

4.Správné osvětlení

Kvalitní osvětlení je základním požadavkem pro zajištění přijatelného světelného prostředí u administrativních pracovišť. Kromě přímé osvětlenosti je velmi důležitá úroveň osvětlení souvisejícího prostoru. Dobře osvětlené pracoviště je nezbytné pro udržení efektivity práce a zdraví zaměstnanců. Dostatek kvalitního světla šetří zrak hlavně při dlouhodobé práci na počítači.

5.Kancelářské nezbytnosti

Mezi běžná zařízení kanceláře patří různé přístroje - telefony, počítače, internet, tiskárny, skenery, kopírky, tabule, dataprojektory atp. V poslední fázi se pořizují kancelářské potřeby jako tužky a papíry, svorky, desky, boxy na dokumenty, pořadače, samolepicí etikety, ale i věci denní potřeby jako třeba kávovar, odpadkové koše. Není problém všechny tyto nezbytnosti vyladit do zvoleného stylu.

Reklama
Reklama

Související články

Domácí kancelář, do které se nebudete stydět pozvat klienty

24.01.2019 | Pracovna

V dnešní době není nic neobvyklého, když můžeme svoji práci vykonávat z domova. Proto se najde mnoho domácností, kde je vytvořený menší pracovní kout… Celý článek

Dopřejte svým zaměstnancům příjemné kanceláře. Věřte, že se vám za to odmění

23.07.2018 | Pracovna

Aby zaměstnanci svou práci vykonávali co nejlépe, potřebují k tomu patřičné podmínky. Ve svém zaměstnání se v první řadě musí cítit dobře. Celý článek

6 tipů pro útulnou pracovnu, aneb jak mít při práci pohodlí

09.04.2018 | Pracovna

Pokud hledáte tipy a rady, jak si zařídit útulnou pracovnu, pak je tento článek určen právě vám. Bude se jednat o inspirace, jak docílíte toho, že… Celý článek

Domácí pracovna: Jde to vkusně i stylově

20.11.2017 | Pracovna

Práce z domova? Dneska skutečně žádný problém. Pokud jste se rozhodli, že pracovat z domu pro vás bude efektivnější či pokud je možné vaše povolání… Celý článek

Reklama
Reklama